Új Bárczi Gusztáv GYK jegyzetek

Rendezés: orderby Kijelző:
Gyártó: Ár: -tól -ig Ft Szűrő törlése
4.bővített, frissített kiadás. Számos olyan szociológiai aspektusa van a gyógypedagógiának 1. amellyel a gyógypedagógiai szakirodalom rendszerint nem vagy csak mellékesen foglalkozik, de a szociológiai irodalomban is csak ritkán érintik a gyógypedagógia számos illetékességi területét, 2. amelybe a gyakorló szakemberek és a két szakma elméletalkotói vagy igazgatását végzők elkerülhetetlenül belebotlanak, és 3. amelyek alapvető meghatározó keretfeltételei még a legszűkebb értelemben vett gyógypedagógiai szakmai munkának is. A könyv a gyógypedagógiai szociológia címet viseli és elsősorban gyógypedagógusok számára íródott. Mivel azonban a gyógypedagógia a fogyatékosügy egészét jelenti, e könyv mindazon szakemberek érdeklődésére számot tarthat, akik a fogyatékosüggyel valamilyen kapcsolatba kerülnek.
3 430 Ft
Tartalmaz 5 % Áfát

A fogyatékosságtudomány és a gyógypedagógia folyóirata: Kutatás, Dokumentumok, Forrás, Fórum, Kultúra, Szemle.
890 Ft
Tartalmaz 5 % Áfát

A hangképzés, a beszéd és a nyelv, a hallás és a nyelés élettana, kórtana, diagnosztikája és terápiája. l. kötet: A foniátria tárgya, története és a logopédiával való kapcsolata Társtudományok: akusztika, nyelvészet-fonetika, neurológia- pszichológia, genetika, információelmélet A beszéd- és énekhangképzés, hangképzési zavarok
4 250 Ft
Tartalmaz 5 % Áfát

A hangképzés, a beszéd és a nyelv, a hallás és a nyelés élettana, kórtana, diagnosztikája és terápiája. II. kötet: A beszéd kialakulása, fejlődése, beszéd- és nyelvi zavarok A hallás és gyermekkori zavarai A nyelés, nyelészavarok Foniátriai feladatok a komplex rehabilitáció keretében
4 250 Ft
Tartalmaz 5 % Áfát

A könyv címe szerint "Életkilátás – Életkísérés"-t jelent azoknak a felnőtt embereknek az életében, akik intellektuális, valamint kapcsolatteremtő képességeik szűkössége miatt a közösségben gyengén tudnak érvényesülni, munkát találni és erősen rászorulnak környezetük támogatására. Az első rész az ő felnőttségük bemutatásával foglalkozik, családjukkal, az életüket nehezítő tényezőkkel. Külön szól a társadalomban őket fenyegető veszélyekről, sebezhetőségükről, az erőszakról, bántalmazásról, alapvetően igényli számukra az önállóságot, az önrendelkezést, a másokkal azonos életminőséget, fejlődésük egyéni segítését. A második rész az élet egyes területeit veszi számba, a kapcsolatokat, a barátságokat, a munkát, a szabadidőt, az otthont, a lakást és az időskort. Képet ad az elmúlt évtizedekben hazánkban örvendetesen megindult átalakulásról, a fejlődés irányairól.
5 115 Ft
Tartalmaz 5 % Áfát

Az elméleti hátteret az úgynevezett fa-modell jelenti, amely valamennyi későbbi gyenge teljesítményt (beszéd, érzelmek, viselkedés, olvasás, írás, matematika stb.) a koragyermekkori taktilis-kinesztetikus információk hiányos észlelésére vezeti vissza. Az ezen információk felvételében bekövetkezett zavar, vagyis "a fa csenevész gyökere" hat ki a fejlődés későbbi állomásaira, "a lombkorona" kialakulatlan voltára, ezért nevezhető a tünet-együttes speciális észlelési zavarnak. A szerzőt jellemzi a munka eredményességébe vetett hit, ez adja az erőt ahhoz, hogy esetenként kitartással folytassa a terápiát, akár éveken át. Minden esetben tapasztalható tanítványainál az egyértelmű javulás, s éppen ez fémjelzi a munkáját. Fontos körülmény a szülők bevonása, szerepe is, hiszen ők vannak a legtöbbet gyermekükkel. A szülők átveszik a terápia főbb elveit, anélkül hogy másolnák a foglalkozásokon látottakat. A könyv bevezető fejezete a járulékos zavarokat nem mutató hallássérült kisgyermekek fejlődését, fejlesztését járja körül feltehetőleg azért, mert a továbbiakban számos helyen hivatkozik a hallássérültekre, akiknél kiesik egy érzékszerv. Náluk azonban, amennyiben a korai taktilis-kinesztetikus információk észlelése zavartalan, nem lépnek fel a halló gyermekeknél tapasztalt zavarok. A második, legrészletesebb fejezetben a beszédzavarokat mutató halló gyermekekkel foglalkozik a szerző. Három altípus megkülönböztetésére kerül sor, ezek: a taktilis-kinesztetikus észlelés zavara, az észlelés intermodális feldolgozásának zavara és az észlelés szeriális feldolgozásának zavara. Az első típust taglaló alfejezetben jellemzi Heldstab részletesen az Affolter által kidolgozott fejlődési modellt, a már említett fa-modellt, amely eltér a klasszikusnak nevezett mennyiségi fejlődéstől, vagyis az életkorral arányosan kibontakozó lineáris teljesítményektől és a Piaget-modelltől, amely a minőségi változást nyújtó szakaszos fejlődési állomásokat körvonalazza. Kimerítően foglalkozik a beszéd, az olvasás, az írás, a matematikai képességek zavaraival és az alkalmazott terápiával. A terápia középpontjában az elmaradt taktilis-kinesztetikus információk pótlását szolgáló ún. vezetési terápia áll. Ajánljuk minden logopédus kollégának, az autista és a hallássérült gyermekeknél tapasztalható járulékos zavarokat mutató gyermekekkel foglalkozó szakembereknek, valamint tankönyvként a hallgatóknak.
3 400 Ft
Tartalmaz 5 % Áfát

A kiadvány Csányi Yvonne professzor asszony születésnapjára készült. Bemutatja a gyógypedagógiai kar legtöbbet publikáló oktatójának szakmai életútját és bibliográfiáját. A kötetben hazai és külföldi kollégái, tanítványai írnak kutatásaikról.
3 685 Ft
Tartalmaz 5 % Áfát

Legbelső kör: A család. Eltérő fejlődésű vagy krónikus beteg gyermek a családban.
3 485 Ft
Tartalmaz 5 % Áfát

Mennyire illeszkednek vagy nem illeszkednek az ellátórendszer életkor-specifikusan szerveződő intézményei? Mennyire szempont az iskolai oktatás-nevelés során a későbbi társadalmi beilleszkedés? Mire szocializál, mire készít fel, milyen és mire szolgáló kompetenciákkal akar felvértezni az iskola? Mit akar és tud hasznosítani az iskolában megszerzett készségekből és ismeretekből később a felnőtt-intézmény?
4 905 Ft
Tartalmaz 5 % Áfát

Copyright MAXXmarketing Webdesigner GmbH